26.04.2019

Організація ремонту

Ремонт сучасної авіаційної техніки – складний високотехнологічний процес, який потребує високої організації виробництва та чіткого технічного забезпечення. При ремонті літака застосовуються сотні технологічних процесів, високоточне обладнання, використовується значна кількість матеріалів, запасних частин, комплектуючих виробів, технологічної, ремонтної та нормативно – технічної документації.

З метою отримання стрункої системи руху тисяч демонтованих деталей ремонтованого літака, вперше в практиці ремонту літаків, на “ЛДАРЗ” була розроблена та впроваджена технологія так званого поточно – вузлового методу ремонту, що дозволило значно підвищити рівень якості ремонту, надійність відремонтованої авіаційної техніки, а також зменшити вартість та терміни виконання робіт.

Цикл ремонту літака розподілено на декілька етапів. На першому етапі літак підлягає попередній дефектації та повному розбиранню. При розбиранні літак умовно розбивають на відповідну кількість технологічних відсіків, на кожний з яких складається так званий технологічний комплект, який оформлено у вигляді технологічного переліку.

В переліку вміщуються всі відомості, які необхідні для організації суворо визначеного руху демонтованого обладнання, агрегатів, вузлів та деталей, починаючи з розбирання та закінчуючи складанням літака.

На другому етапі зняті агрегати та обладнання літака поступають у відповідні цехи ремонту, а планер, відстиковані консолі крила та ліхтар кабіни пілота – на спеціалізовані дільниці ремонтного цеху.
При виконанні ремонту планера літака, кваліфікація та досвід фахівців спеціалізованих дільниць ремонтного цеху дозволяють якісно проаналізувати технічний стан планера, та при необхідності відремонтувати силовий набір та обшивку, повністю відновивши аеродинамічні характеристики літака.

Дільниця ремонту та випробування ліхтаря кабіни – шліфування та полірування скла. Дефектація та ремонт ліхтаря кабіни пілота літаків типу “МіГ” проводиться з використанням спеціального технологічного оснащення, яке дає можливість не лише відновити аеродинамічні якості ліхтаря кабіни, а також забезпечити його безвідмовний відстріл при катапультуванні льотчика.

Герметичність паливних баків та баків – кесонів крила літака відновлюється методом їх внутрішнього поливу герметиком на спеціальному поворотному гідростенді, який було розроблено та впроваджено на підприємстві.

При ремонті авіаційного озброєння, авіаційного та радіоелектронного обладнання літака завдяки впровадженню на підприємстві сучасних засобів контролю роботи складних систем забезпечується їх безвідмовність та надійна робота в процесі експлуатації.
Робоче місце комп’ютерної діагностики – проведення комп’ютерної діагностики друкованих плат електронних блоків.

Діагностика та ремонт анероїдно – мембранних пристроїв, контрольно – записуючого обладнання, паливомірно – витратомірних систем, систем автоматичного управління (САУ), радіокомпасів, лазерних дальномірів, систем радіолокації проводиться з широким використанням сучасної комп’ютерної техніки.

На третьому етапі ремонту здійснюється монтаж відремонтованого обладнання, блоків та агрегатів із завершальною перевіркою працездатності усіх систем літака. Контроль працездатності проводиться з використанням спеціально розробленого технологічного обладнання, створюваного на базі мікропроцесорної техніки. Ці розробки дозволяють здійснювати комплексний контроль усіх систем літака після складання та забезпечувати високий рівень якості ремонту в стислі терміни.

Мобільний комплекс МК-9.12М дає можливість автоматично перевірити працездатність обладнання після встановлення його на літак. Фахівці підприємства модернізували серійний варіант комплексу МК-9.12, замінивши морально- застарілу ПЕОМ сучасним комп’ютером із розробкою відповідного програмного забезпечення, що значно розширило можливості мобільного комплексу.
Для контролю та пошуку несправностей в електроджгутах систем АОз, АО та РЕО літака в процесі ремонту застосовується розроблений та впроваджений фахівцями підприємства спеціальний пульт автоматичного контролю бортових електроджгутів.

На четвертому етапі спеціалістами контрольно-випробувальної станції (КВС) проводиться перевірка працездатності усіх систем літака та роботи двигуна. За допомогою універсального пульта здійснюється контроль систем запуску та управління режимами авіадвигуна на літаку, а також перевірка параметрів роботи електронної автоматики запуску та управління двигуном.

П’ятим та завершальним етапом ремонту є остаточне випробування літака – випробування небом. На станції льотних випробувань (СЛВ) підприємства при виконанні передполітної підготовки літак проходить наземний контроль усіх технічних параметрів. Контроль параметрів здійснюється за допомогою пультів автоматизованої обробки інформації систем “Тестер” та “БЕРКУТ”.

Остаточне випробування – випробування небом. Літак обльотано, ремонт виконано на “відмінно”.