25.04.2019

Історія заводу

15 жовтня 1939 року, у Львові, на базі колишніх ангарів 6-ї ремонтної бази ВПС Речі Посполитої, були створені авіаційні майстерні з умовним позначенням “133 стаціонарні авіаційні майстерні (САМ)”, головне призначення яких було виконувати відновлюючий ремонт авіаційної техніки, що експлуатувалась у західному регіоні Радянського Союзу.

Ремонт літаків
” 133 Стаціонарні авіаційні майстерні” – дільниця ремонту планера.
До 1953 року “133 САМ” виконували ремонт авіаційної техніки, яка знаходилась на озброєнні Червоної Армії :

  • винищувач І -15
  • винищувач І -153
  • винищувач І -16
  • учбовий літак У-2 (ПО-2)
  • швидкісний бомбардувальник
    СБ-2
  • важкий бомбардувальник ТБ-3
  • військово-транспортний літак Лі-2.
  • винищувач МіГ-3
  • винищувач ЛаГГ-3
  • винищувач Ла-5
  • винищувач Ла-9
  • винищувач Як-3
  • винищувач Як-7
  • винищувач Як-9
  • штурмовик Іл-10
  • пікіруючий бомбардувальник Ту-2
  • бомбардувальник А-20 “Бостон”.
    Винищувач І-15
    Винищувач І-15 – перший літак, відремонтований на новонародженому підприємстві в 1939 році.
    Штурмовик Іл-2 ( Ілюшин )
    Штурмовик Іл-2 ( Ілюшин ). Його найкраща модифікація – Іл-10, збиралася на заводі серійно. З початку Великої Вітчизняної війни ” 133 САМ ” увійшли в склад Південно-західного фронту.
    ” Все для фронту, все для перемоги “- такою була правда воєнних років. ” 133 САМ ” перейшли на цілодобовий режим роботи, ввели добові завдання, встановили жорсткі терміни ремонту :
  • літаки – не більше як 10 діб
  • мотори – 10 – 15 діб
  • потоковий ремонт – 1 – 2 доби.
    За роки війни “133 САМ” відремонтували й передали в діючу армію 1287 літаків різних типів, 2820 авіаційних моторів, велику кількість приладів авіаційного озброєння, радіо- та спеціального обладнання. Протягом 1944 – 1945 років “133 САМ” зібрали з комплектуючих, отриманих від серійних авіаційних заводів, 800 нових бойових літаків ІЛ-10. Складання літаків Іл-10
    Складальний цех – літаки Іл-10 на завершальному етапі.
    Передача літаків на фронт
    ” Перемога в повітрі кується на землі ! ” – таким був девіз авіаторів – ремонтників. В вересні 1946 року ” 133 стаціонарні авіаційні майстерні ” (САМ) були перейменовані в “272 авіаційну ремонтну базу” (АРБ).
    15 травня 1947 року “272 АРБ” була перейменована в “352 АРБ”. У 1953 році закінчився перший етап діяльності підприємства – ремонт літаків першого покоління ( поршнева авіація ), протягом якого було опановано ремонт 16-ти типів літаків.
    1 жовтня 1953 року “352 АРБ” отримала статус авіаційно – ремонтного заводу.
    З 1953 року на заводі починається ера ремонту реактивних літаків. Визначилась авіаційна спеціалізація заводу – легкі фронтові винищувачі та винищувачі – бомбардувальники типу “МіГ”.
    Реактивним “первістком” заводу став літак МіГ- 15. Винищувач МіГ-15
    Винищувач МіГ-15 – перший реактивний винищувач, відремонтований на заводі.
    Винищувач Міг-17
    Винищувач МіГ-17 – реактивний винищувач другого покоління, ремонтувався в 1953 – 62 роках. З 1953 по 1979 роки завод ремонтував літаки другого покоління :
  • винищувач МіГ- 15
  • винищувач МіГ- 17
  • винищувач МіГ- 21
    усіх модифікацій.
    За рахунок переобладнання літаків МіГ- 17 та МіГ- 21, на заводі було організовано також виготовлення літаків-мішеней
    М – 17М , М – 17ММ , М – 17ПФ та М – 21 .
    З 1979 року завод почав ремонтувати літаки третього покоління : МіГ-23 та МіГ-27 усіх модифікацій.
    В період з 1983 по 1989 роки на заводі здійснювали переобладнання літаків МіГ-27 у літаки МіГ-27Д.
    В 1989 році на заводі було відремонтовано десятитисячний реактивний літак. Винищувач МіГ-27
    Винищувач МіГ-27 – реактивний винищувач третього покоління, ремонтується з 1979 року.
    Винищувач МіГ-29
    Винищувач МіГ-29 – винищувач четвертого покоління. Один із найпопулярніших реактивних винищувачів у світі, постійно модернізується, ремонтується на “ЛДАРЗ” з 1992 року до теперішнього часу. У 1992 році почалось освоєння ремонту літаків четвертого покоління – літак МіГ-29 різних модифікацій.
    У тому ж році було одержано статус Державного підприємства Міністерства оборони України Львівський Державний авіаційно- ремонтний завод “ЛДАРЗ” .
    ” ЛДАРЗ ” завжди був провідним підприємством з ремонту літаків типу ” МіГ ” і заслужено рахується одним з найкращих у цій галузі !